Universitat Autònoma de Barcelona

Postgrau en Tècniques en Gestió i Assessorament a les Agències de Viatge 2012-13 (5a edició)

Presentació

En el context actual en què es troben les agències de viatge, amb un increment considerable del nombre d´empreses d´aquest sector que obren portes o augmenten la grandària del seu negoci, creant noves ofertes de treball; juntament amb el gran nombre d´agències de viatges ja existents en el mercat tot comportant una forta competència; la institucionalització dels viatges convertint-se en gairebé en un bé de primera necessitat en la nostra societat, i afegint la interrumpció d´Internet com a eina de comercialització i venta turística, fa que cada vegada més, es necessitin professionals especialitzats en les tasques d´assessorament per poder competir amb tota l´oferta existent (Internet i agències tradicionals). Per tal de poder oferir un bon assessorament als seus clients han de posseir molts coneixements sobre les empreses del sector, les destinacions, els serveis i les necessitats de cada client.

Aquest programa de postgrau és una aposta de l´Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera adscrita a la Universitat Autònoma de Barcelona per tal de formar a l´alumne com a especialista en la gestió de productes, serveis, destinacions turístiques i tècniques d´assessorament aplicades a la feina diària d´un agent de viatges. L´alumne tindrà al seu abast tot el necessari per la incorporació al mercat laboral amb garanties d´èxit en el desenvolupament de les seves tasques professionals.

Objectius

Assoliment de les següents competències específiques:

  • Aprenentatge de totes les eines informàtiques que s´utilitzen en una agència de viatges: el GDS (en aquest cas, Amadeus, que és el que major quota de mercat té al nostre país), el sistema de gestió que permet controlar i facturar els expedients.

  • Coneixement del funcionament d´altres tipus d´agències de viatges que no són únicament les tradicionals, així com els diferents departaments que existeixen en els diferents grups turístics, com receptius, departaments de viatges de negocis i organització d´esdeveniments.

  • Aprenentatge de com es crea un producte turístic en els diferents Touroperadors i el seu funcionament.

  • Conèixer totes les tipologies de productes turístics que existeixen al mercat, per tal de poder trobar el que millor s´adapti a les expectatives del client.

  • Estudi en profunditat de les destinacions turístiques que composen l´oferta turística a nivell emissor i receptor. S´estudiaran tant els recursos turístics, la informació pràctica sobre la destinació i els equipaments turístics emprats per la confecció del producte turístic comercialitzat per les diferents empreses.

  • Conèixer les tècniques per una correcta atenció al client.

Al finalitzar el programa de postgrau l´estudiant serà capaç de:

  1. Realitzar reserves aèries, emetre bitllets d´avió, anul•lacions i reembossaments i remissions.

  2. Conèixer el producte existent al mercat.

  3. Saber com es crea el producte, la seva manera de contractar amb els diferents proveïdors, siguin del tipus que siguin (aeri, hoteler, rent a car, excursions i qualsevol tipus de transport).

  4. Conèixer un sistema de gestió.

  5. Saber les diferents tipologies de productes turístics existents al mercat segons la tipologia del client.

  6. Conèixer com i perquè s´especialitzen les diferents agències de viatges en destinacions, i segments de mercat

  7. Conèixer i aplicar les tècniques de venda més adients en funció del tipus de client.

  8. Realitzar el tractament d´incidències i reclamacions.

  9. Conèixer les noves tecnologies i les seves aplicacions al sector.


Destinataris

Diplomats i Llicenciats


Metodologia

Modalitat semipresencial.

L´idioma principal de la docència serà el castellà, però també un 10% de les sessions i els materials seran en anglès.

La metodologia del curs estarà formada per activitats presencials (classes, exàmens, etc), lectures dels materials facilitats per cada mòdul, lectures de casos a discutir a classe, assistència a seminaris i activitats, exercicis a realitzar fora de l´aula, i un període de pràctiques obligatori que es durà a terme a les oficines d´una agència de viatges.

Titulació

Diplomatura de Postgrau en Tècniques en Gestió i Assessorament a les Agències de Viatge per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Contacta amb l\'EUTDH
Mes Informacio
Guia de l\'estudiant 2013-14
Masters i postgraus - Nova oferta
Borsa de treball de la EUTDH
Vila Universitària
EUTDH - Facebook
Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB
Edifici Blanc . Vila Universitària · 08193 Bellaterra · Barcelona (Spain) · T. +34 93 592 97 10 · F. +34 93 5817495
Inici  ·  Avís legal  ·  Crèdits  ·  Contactar  ·  Mapa web  ·  
Segell IQUA   Banner a+ 9001   Banner a+ 14001   Premis Competitivitat 2007